* buah lonjong lonjong untuk suami..bulat bulat untuk isteri | Pinky Momma

❀✿ PinKy Hearts ✿❀

❀✿ celoteh manis MISS LIBRARIAN ✿❀

❀✿ entry TERKINI Pinky MoMMa ✿❀

Thursday, November 3, 2011

* buah lonjong lonjong untuk suami..bulat bulat untuk isteri

dah nama pun suami isteri..bukan kembar kan..citarasa pun mesti la berbeza beza..
yang ku suka sangat tu..belum tentu encit papa suka..camtu jugak sebaliknyer..
dulu kalau ku suka cencalok..encit papa setia pada budu cap ketereh dia hahaha..
tapi nasib baik sekarang rasa nak bersetongkol berdondon..yer la..yer la..budu sedap..

tapi part buah ni masih tak boleh nak setuju dengan encit papa..hukhukhuk pahit!
encit papa suka sangat lar buah lonjong ni..tiap tiap jumaat beli nox..seplastik besor..
sebab buah lonjong ni ada kat pasar tempat encit papa borong lauk seminggu..
oooppsss bab pergi pasar memang dia pergi sorang..wifey dan anak anak tak ikut..
sebab nanti adik rifqy akan main lari lari riang dalam kebecakan pasar tu..tak sanggup~

saper pernah makan buah ni? encit papa kata namanyer buah peroh..ejaan betul kot..
isi dia lembut lembut jer tapi rasa dia..ya Allah..pahit kelat melekat kat tekak..
sejak sejak menetap di bumi penyu ni macam macam makanan encit papa bagi..huhu..

tapi malangnyer bini dia tak suka buah lonjong..suka buah bulat kenit kenit jer..
dah survey dah kat sini..nasib ada di astaka..mahaiiiii uols harga sikenit ni..
buah berangan..ni mesti korang pun makan kan..jadi jangan jakun ahaks..senyum jer..
selalu kami beli sepuloh hengget..tapi dapat lar sepaket kecik jer uols..sah sah tak cukup!

naper la ko mahal sangat..makan rebut rebut dengan anak anak..lagi lar skit je..
ada lar serpihan serpihan skit yang melekat kat celah gigi..ish ish kesian..
nak jadi taik gigi pun tak lepas huahuahua...anak anak pun suka kekdahnyer..
yang papanyer buah..tak de siapa pun nak makan..so dia pulun sorang sorang..

ko tengok..pandai kan strategi encit papa..dia jugak yang untung..ahkak jugak yang rugi!
dah semua pakat dok pulun buah berangan mama..makan lar buah peroh pahit papa tu..
asyik mama jugak yang kena beralah..taste anak anak sokmo ikut maknyer..
mungkin sebab taste apak pelik pelik..layak masuk fear factor..helkum kental berpahitan..

patutla kuat berangan..banyak sangat makan kuat berangan rupanyer..hurmm..

**kisah keluarga kecik kami dr bandar ke kampung**


66 comments:

LYAfrina said...

bukan buah berangan?? sama je kan??

PinKy MoMMa said...

lyafrina: bukannn..lonjong tu buah peroh..pahit! bweek..

Tina Othman said...

tak penah dgr buah peroh tu, berangan tu taulah, mahal kemain, tapi klu kat sini kekadang tepi jalan pun ada org jual, cuma selalu cina yg jual, tu yg memikir jugak nak beli tu

mizzkechique said...

sy suke buah berangan!!!! sedap+manis.. tapi mahal.. :(

azam said...

hehehe...peroh pahit laa.....xsedap...

berangan sedap, kalau fresh...tapi yang dah bakar byk kali out laa....hehehe

PinKy MoMMa said...

tina: a'ah baru jumpa kat sini buah peroh tu..dulu masa duduk kl tak pernah pulak terjumpanyer ;p

sini memang melayu jual..hehehe..

saharinasaharudin said...

rummte rin pun suka mkn buah berangan ni.tp rin xpndai makan la.hihi.drg ckp sedappp gile.tp hrga pun mhal jgk.kihkih

missbby said...

BUAH PEROH??tak penah dengar dan tak penah makan punn.huhu

.: iEyLa :. said...

xpenah tahu pon buah tu sis..hikhik

PinKy MoMMa said...

MK: itu la mahal sgt huhu..rasa skit skit jer ;p

PinKy MoMMa said...

azam: kannn pahit sangat..tapi suami makan mcm sedap jer huhu..sgt tak faham! ;p

Mira Marcello said...

selalu nampak orang jual buah berangan, tapi tk pernah rasa, huhu, ape rase die ek?

PinKy MoMMa said...

rin: sedaaaaappp sangat buah berangan tu dik..rasa mcm lemak lemak jer ;)

cuba rasa skali..

Dalila Hamid said...

x pernah dgr nama tu .. :( baru tau...

PinKy MoMMa said...

missbby: huhu rasanye sana tak de kot..sebab jumpa kat sini je..ai pun 1st time tau ;p

PinKy MoMMa said...

ieyla: kalau berangan tu slalu jumpa dulu kan..peroh ni pun 1st time sis tau huhu

PinKy MoMMa said...

mira: rasa sgt lemak lemak..sedappp! ;)

KhaiZa said...

alamak buah apa tuh... confirm tak tahu

PinKy MoMMa said...

dalila: huhu peroh tu pun baru tau..berangan lain lar dah biasa jumpa kan ;)

PinKy MoMMa said...

khaiza: rasanya peroh tu ada kat pntai timur je kot huhu..tak pasti pulak..

eliyaezlinalias said...

pestaim dgr buah peroh tu...
buah berangan feveret ai tue...sbakul makan sorg pob bule setel! hahaha dasar diri buruk lantak! hehehe

YAYA AZURA said...

buah berangan best..selalu beli kat ASTAKA..

QueeN TerataI said...

haaa mama mmg kuat berangan la ni.. that y suka mkn buah berangankan.. hehehehe

Zana Adieyza said...

zana x pernah pulak makan buah peroh tu.. dgr pun x pernah.. hihihi..

buah berangan tu zana mmg suka.. tp mmg mahal cikit la kan.. kalau beli 10 hengget, mmg macam x puas kan..

Anum said...

anum x pernah dgr nama tue
buah berangan ada la

PinKy MoMMa said...

eliya: kannnn ai pun 1st time uols ;)
berangan memang lar sedaaaaapppp..sesedap harganye huhu

PinKy MoMMa said...

yaya: eh org ganu eh hehehe..kannn kat situ je pun ada rasanyer..kalau tau tempat lain ada..bgtau eh ;)

PinKy MoMMa said...

queen: hahaha salah satu faktor tu kot ;p

jemarisuri said...

akak pun org penyu tp xpernah plak makan buah pahit tu...huhu..tak kenal pun...hehe

tp buah berangan tu akak suka...lama dh xmkn sbb kt cni mahal..hihi

PinKy MoMMa said...

zana: memang..berangan skali hadap jer..sgt lemak!

Panglima Muda said...

cam tu ke, selamat hari raya haji lah..

PinKy MoMMa said...

anum: tu lar..pahit pulak tu..haiyohh~

♥ Elin ♥ said...

yang...tajuk mcm kelakar jer..belum baca elin dh golak2..hhhahhha..

opsss!! be serius ok!..** hahahahahha( sambung balik gelakk).

buah lonjong2 x pernah mkn..tp buah bulat2 mmg feveret suami!! time panas2 mkn mmg mengancamm!!!!

lonjong..lonjong..bulat..bulat...hhahahahha..ok
babai yang.(asik nak gelak jer)

cik fadh said...

weeee suka giler buah berangan . tp pikir bnyak kali jgk kalo nk beli selalu sgt . haha .

buah peroh ? adoiii xpernah tgok xpernah dengar . hehe

PinKy MoMMa said...

jemarisuri: huhu kannn mahal pulak buah berangan ;p

kak..kat sini ada kt pasar borong..slalu la hubby beli..tiap tiap minggu memang wajib dia beli..

PinKy MoMMa said...

pak din: salam aidiladha ;)

PinKy MoMMa said...

elin: hahahaha sukaaa yer..pikior lain ler tu ;p

adeh memang tak suka lonjong peroh tu..pahit melantun lantun!

berangan tu pulak mahai sgt hahaha..skali skali leh ler..slalu kang botak kepala laki miahahaha

PinKy MoMMa said...

fadh: huhu berangan bila teringinnnnnn sgt baru beli..sbb mahal hukhukhuk

MYA EL QAYREENA AZRYAN said...

KAK...YANTY TAK PENAH MAKAN...TP NAK GAK LA RASE KOT MKN BOLEH SAMBIL BERANGAN YG INDAH2X AHAKS...!!

Mila Ahmad said...

mila lupalah mila dah penah makan ke belum?

PinKy MoMMa said...

yanty: uikss buah berangan tak pernah makan? miahahaha..pegi cari..nanti doraemon bawak gi alam fantasi yang indah indah ;p

PinKy MoMMa said...

mila: alamak boleh pulak tak ingat dik non ni hahaha..

♥CiK DuYuNG [Ca]♥ said...

okeh..dua2 buah tu ca xpenah nampak dan xpenah makan.... T__T

*kesian kat diri sendiri..isk3...

maszull said...

assalamualaikum diya...suami isteri diya salah seorang mempunyai feveret yg berlainan kira saling lengkap melengkapi la ni....

buah berangan tu mmg sedap pun kn...:)

PinKy MoMMa said...

ca: hehehe tak pe dik..nanti suruh mak carikan buah berangan tu eh..sbb buah tu sedap oooo..lemak lemak jer ;)

PinKy MoMMa said...

kak mas: waalaikumussalam kak..
huhu memang sedaaappp tu yg berebut ngan anak anak tu..papa jugak senyum tak de saper nak rebut ;p

mas saari said...

sedapnya buah berangan...akak pun suka! tapi buah peroh tu pernah jumpa tapi tak pernah makan!

PinKy MoMMa said...

kak mas: sedap kan..lemak jer ;)
buah peroh tu pahit skit lar kak mas..tak tertelan dek tekak huhu..tapi hubby makan selamba jer..

cheq sue dieyha said...

buah peroh tu x penah dengar lg,klau buah berangan tu biasalah..
tp tekak ni blum pnah nk ase,hehehe..

PinKy MoMMa said...

cheq sue: rasa ler..buah berangan tu sedap ;)
peroh tu pahit skit hehehe..

Dylla Abas said...

mkn buah berangan tu kalau ada org tolong kopekkan kulitnya je ** manja?? urghh, gedik!

mkn berkongsi dgn anak-anak la best..walaupun mesti rasa tak puas kan..sharing is caring (",)

PinKy MoMMa said...

dylla: hahaha nak tlg kopekkan tak menahan ;p

dah biasa dah berebut rebut ni dylla..slalu sgt hahaha

mamaNoriz said...

masalahnya mommy, kembar pun lum tentu sama taste apalagi kite setakat couple kan...

tpi mmg pelik tgok bauh yg papa suka tu...

berangan mmg mahal lorr...huhu

noraauliyya said...

dua-dua tak pernah rasa kak..

PinKy MoMMa said...

mamanoriz: betul betul...kalau sama kang bosan pulak kan yang huhu

PinKy MoMMa said...

noraauliyya: adik buah berangan tu senang nak cari hehe..nanti cuba eh ;)

Namee Roslan said...

ya Allah. mcm mana incit papa blh makan buah pahit mcm tu. payau. :D sakit lidah.

PinKy MoMMa said...

namee: huhu tak tau lar..helkum tebal kot hahaha..yg pasti itu memang pahit..kalah ubat!

dirah said...

buah perah..phg byk la

PinKy MoMMa said...

dirah: mungkin jugak sbb tak duduk pahang huhu..duk ganu ni pung 1st time jumpe..tu pun sebab encit papa suka nau nak makannyer..

Mimy Hamid said...

buah berangan ke ni...

cik nur said...

hurm nur dua2 buah nie pun tak makan hehehe teruk kan :)

PinKy MoMMa said...

mimy: yang last tu berangan yang..1st tu hubby cakap peroh..cer tanya laki ko..dia org ganu...mesti tau hehehe

PinKy MoMMa said...

nur: cuba la berangan dik..sedapppp! ;)

MamaEma said...

kalau balik dari kelantan...pasti singgah kat karak..beli buah berangan ni..dop dan sampai rumah dah licin...

~Ku Mahu Itu ~ said...

teringgin nak mkn buah peroh tu... x pernah jumpa la...
buah beranggan tu selalu jumpa kat pasar mlm dekat dengan umah pun ada... tp herga mahal.. buah nye dpt sikit jer... kang bonde tanam sendirila pokok beranggan tu...tunggu bonde beli tanah kebun.. ha ha ha

link within

 

Copyright © 2011 Reserved to Pinky Momma Design with love by CikBulat